مجله

تاثیر نقش پرده در دکوراسیون منزل

قابلیت های پرده در دکوراسیون منزل یکی از نکات بسیار مهمی است که رعایت کردن آن میتواند به منزل شما رنگ و بویی تازه بدهد. پرده دارای جنس های مختلفی است و میزان نوردهی و در قسمتی که در خانه نصب میشود، همگی نکاتی هستند که باید در هنگام خرید و نصب پرده به آن توجه داشت.
نکته ای که وجود دار این است که امروزه بر روی پرده ها بی اندازه طرح های مختلف وجود دارد که شما میتوانید بر روی آن ها چاپ بزنید.
در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد تاثیر بی نظیری که پرده در دکوراسیون منزل دارد توضیح دهیم.

پرده در دکوراسیون منزل چه تاثیری دارد؟

همان طور که میدانید طراحی و قرار گرفتن پنجره ها در خانه یک فرایند کاملا مهندسی شده است و اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که پرده ها بالای پنجره ها نصب میشوند، بسیار مهم است که چه پرده ای در این قسمت از خانه قرار داده میشود. زمانی که شم قصد خرید پرده را داشته باشید با طیف وسیعی از تنوع روبه رو خواهید شد که در این جا سعی داریم با گفتن نکاتی مهم انتخاب شما برای خرید پرده راحت کنیم.

زیباسازی محیط خانه

در گذشته پرده‌هایی که برای خانه‌ها وجود داشت عموما از یک جنس و یک طرح ساده بودند. اما امروزه میتوان به جرعت گفت که برای انتخاب یک پرده طرح ها و اجناسب بسیار گوناگونی وجود دارد که دست شما را برای خرید پرده باز میگذارد. امروزه با پیشرفت صنعت چاپ ، این قابلیت وجود دارد که شما یک طرح دلخواه که به دکوراسیون منزلتان میاید را بر روی پرده چاپ بزنید. برای مثال شما پرده ای را تصور کنید که رنگ بندی و طرحش درست با سایر وسایل مثل فرش و مبل مطابقت داشته باشد. قطعا چنین پرده ای دکوراسیون منزل شما را خیلی زیبا تر میکند.
 شما میتوانید طرح دلخواه خود را درست مطابق با مبلمان و یا دیگر اقلام خانه، چاپ بزنید و یک دکوراسیون کاملا شخصی سازی شده داشته باشید.

از دیگر نکات مهم انتخاب پرده مناسب، جنس آن میباشد. جنس پدره یکی از ملاک های اصلی میباشد زیرا برای مثال پرده جنس مخمل باعث میشود تمامی نور گرفته شود و پرده هازان باعث مشود قسمتی از نور از پارچه رد شود . این که چه پارچه ای برای پرده خود اتخاب میکنید کاملا بستگی به معماری خانه و سلیقه شما دارد.

پرده-دکوراسیون1

ایجاد مانع برای ارتباط بین فضاها

یکی دیگر از مزایای داشتن پرده زیبا و مناسب این است که میتوان فضای خالی بین پنجره ها را به خوبی پوشش داد. همان طور که گفته شد طراحی پنجره ها در خانه کاملا یک امر مهندسی شده میباشد و در خیلی از مواقع فضایی بین پنجره های خالی گذاشته میشود که اگر با یک پرده مناسب پر شود میتواند دکوراسیون خانه را قشنگ تر کند. با این کار هم با هزینه کم ظاهری زیبا درست کردین و هم میتوانید از فضای بین پنجره های بهتر استفاده کنید.

پرده-دکوراسیون

مقاوم برای نفوذ سرما و گرما

پرده ها علاوه بر نقش مهمی که به عنوان زیبایی در خانه دارند در نگه داشتن هوای خانه نیز تاثیر بسزایی دارند. در تابستان زمانی که کولر خانه شما روشن است، کشیدن پرده های خانه و جلوگیری از نفوذ آفتاب باعث خنک ماندن خانه میشود و همچنین در زمستان نیز در نگه داشتن گرما در خانه تاثیر بسزایی دارند. در نتیجه پرده ها را میتوان یکی از عوامل مقاوم برای  نفوذ سرما و گرما دانست.

جمع بندی

اگر شما به دکوراسیون منزل خود اهمیت میدهید، انتخاب یک پرده مناسب برای شما امری بسیار مهم است. در این مقاله به نکات مختلفی که میتوانست به شما در خرید پرده مناسب کمک کند گفته شد. شما میتوانید با کمی خلاقیت در انتخاب پرده، دکوراسیون منزل خود را متحول سازید.امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *