مجله

راهنمای خرید پرده

راهنمای خرید پرده
یکی از اجزای مهم در خانه پنجره‌ ها هستند. پنجره‌ ها بخشی از زیبایی هر خانه را تامین می‌کنند. زمانی این زیبایی‌ ها چند برابر می‌شود که پرده‌ های زیبا بر آنها آویخته شده باشد. استفاده از پرده ‌هایی مناسب با چیدمان خانه نیازمند رعایت یک‌سری نکات است. در انتخاب پرده علاوه بر زیبایی باید به جنس و بافت، اندازه و کنترل نور ورودی نیز توجه داشته باشید.

نکات مهم قبل از خرید پرده

موارد مهمی که قبل از خرید پرده باید به آن توجه داشته باشید عبارت است از:
  1. برای حفظ حریم خصوصی شرایط مناسبی را فرهم می‌کند؟
  2. متراژ مناسب برای صحیح آویزان شدن را دارد؟
  3. سبک و مدل پرده با فضای داخلی خانه تطابق دارد؟
اولین نکته مهم در انتخاب پرده توجه به جنس پارچه است. بافت و جنس پارچه باید متناسب با محیطی باشد که در آن زندگی می‌کنید. پرده ‌های کتان و پنبه ‌ای علاوه بر اینکه پوشش مناسبی برای حفظ حریم خصوصی هستند، در عین حال نور طبیعی را نیز از خود عبور می‌دهند.طول و عرض مناسب پرده تاثیر زیادی در زیبایی آن دارد. پرده‌ های بلند باعث لوکس نشان داده شدن فضا می‌شود. برای ایجاد چین ‌های زیبا طول پرده را حدود دو و نیم تا سه برابر طول پنجره در نظر بگیرید. پرده با عرض زیاد برای جلوگیری از نور خورشید مناسب است.توجه به سبک و طرح پرده از نکات مهمی است که براساس سبک دکوراسیون اتاق باید انتخاب شود. در دکوراسیون مدرن از پرده‌ های نازک و ساده و در دکوراسیون کلاسیک از پرده ‌های ضخیم استفاده می‌شود. مدل و طرح پرده بهتر است با وسایل دیگر اتاق مطابقت داشته باشد. برای مثال، اگر اتاق تم گل ‌دار دارد، پرده ‌های با طرح گل ‌دار انتخاب کنید.

انواع مختلف پرده

با توجه به سبک به کاررفته در طراحی داخلی منزل مدل ‌های متنوعی برای دوخت پرده ارائه می‌شود. انواع مدل ‌های پرده تزئینی به شرح زیر است:

پرده والان‌دار

در این مدل پرده پارچه‌ای به عنوان والان یا شال روی پرده زیری استفاده می‌شود. این مدل در میان اکثریت افراد محبوبیت ویژه‌ای دارد. در استفاده از این مدل در نظر داشته باشید که اگر پرده زیری شما طرح ‌دار است، برای والان از طرح ساده استفاده کنید.

پرده شیدرول

این مدل پرده برای پنجره ‌هایی که رو به داخل باز می‌شوند مناسب هستند. حالت بالا رونده دارند که به هنگام جمع شدن درون لوله ‌ای استوانه ‌ای قرار می‌گیرند.

پرده کرکره

یکی از با دوام ‌ترین مدل پرده، کرکره ‌ای است. این نوع پرده به شما امکان کنترل روشنایی را می‌دهد. تیغه این نوع پرده ازچنس چوب یا آلومینیوم است. پرده‌ های عمودی به صورت برقی یا اتوماتیک قابل طراحی است.

پرده زبرا

پرده زبرا از نوع بالارونده است که شامل دو لایه موازی ترکیبی از پارچه و تور تولید می‌شود. پرده‌ های زبرا تنوع بالایی دارند و استفاده از آنها در آشپزخانه باعث زیبایی دلنشینی می‌شود.

پرده پانچ

نمونه ‌ای از پرده ‌های ساده مدل پانج است. در طراحی مدرن از این نوع پرده استفاده می‌شود. چین‌ های عمیق یکی از ویژگی‌ های ظاهری این مدل پرده است.

پرده تور

پرده‌ های توری برای افرادی که به دنبال یک انتخاب ساده هستند بسیار مناسب است. در طراحی سبک مدرن این مدل پرده زیاد به چشم می‌خورد.

بهترین پارچه برای پرده

جنس پارچه پرده علاوه بر تاثیر در دکوراسیون، در نحوه شستشو نیز موثر است. یکی از بهترین پارچه ‌هایی که در بازار به عنوان پارچه پرده ‌ای استفاده می‌شود از جنس پلی‌استر است. پلی استر دوام بالایی دارد و از نظر اقتصادی نیز به صرفه ‌تر است. مراقبت از این نوع پرده بسیار ساده است و در برابر چین و چروک، نخ‌کش شدن و آب رفتن مقاومت بالایی دارد. شما به راحتی می‌توانید آنها را در ماشین لباسشویی با حرارت بالا بشویید. دقت داشته باشید که از رنگ‌ های تیره برای این نوع پرده استفاده کنید، به این دلیل که از بین بردن چربی و لکه از روی پارچه ‌های پلی‌استر کار مشکلی است.

بهترین فروشگاه برای خرید پرده طرح ‌دار

از پر طرفدار ترین مدل پرده می‌توان به پرده ‌های طرح ‌دار اشاره کرد. انتخاب طرح پرده ارتباط مستقیم با دکواسیون داخلی دارد. هارمونی رنگ تاثیر بسیار زیادی در خانه دارد. پرده‌ ها با وجود ابعاد سرتاسری در خانه بیشتر از سایر وسایل دیده می‌شوند. با توجه به المان‌ ها در دکوراسیون می‌توانید رنگ پرده و طرح مناسب با آن را انتخاب کنید. برای خرید پرده طرح‌ دار شما می‌توانید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و سفارش دهید. انتخاب یک پرده مناسب، به منظم نشان دادن فضای داخلی کمک شایانی می‌کند. این سبک پرده با تنوع طرح و رنگ را از فروشگاه ایده چاپ می‌توانید تهیه کنید.جمع بندیبرای اینکه دکوراسیون خانه خود را به زیبایی انجام دهید، باید در انتخاب پرده دقت زیادی به خرج دهید. انتخاب پرده مناسب کار آسان و ساده‌ای نیست، اما با کمک موارد ذکر شده روند انتخاب پرده کوتاه ‌تر می‌شود. پرده‌ ها یکی از مهم‌ ترین المان ‌های دکوراسیون داخلی هستند، اگر متناسب با فضا و کاربرد آن انتخاب نشوند از جذابیت فضا می‌کاهند. یادتان باشد قبل از انتخاب تمام گزینه ‌ها را در نظر بگیرید و صبور باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *