مجله

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه

ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه

وقتی وارد یک خانه می شوید، چه چیزی توجه شما را جلب می کند؟ پوشش دیوارها؟ مبلمان؟ کفپوش ها؟ به طبع هیچ چیز نمی تواند به اندازه پرده به محیط خانه زیبایی بخشد؛ به همین خاطر، انتخاب یک پرده مناسب برای خانه باید با توجه به معیارهایی صورت گیرد که به جرات می توان گفت امروزه کمتر کسی از آنها اطلاع دارد. در این مطلب ما قصد داریم به تمامی اطلاعات در رابطه با ویژگی های یک پرده مناسب برای خانه بپردازیم تا به هنگام خرید این محصول، انتخابی عاقلانه تر و مناسبی را برای خود به همراه داشته باشید.

چگونه یک پرده مناسب برای خانه انتخاب کنیم؟

سوالی که برای تمامی افراد به وجود می آید این است که چگونه یک پرده مناسب را برای خانه خود انتخاب کنیم؟ همان طور که اشاره کردیم، انتخاب یک پرده باید با توجه به نکات و معیار هایی صورت گیرد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم. این معیارها به شرح زیر هستند:
  • اگر قصد خرید پرده طرح دار را دارید، طرح باید کاملا با محیط خانه شما همخوانی داشته باشد.
  • پرده باید تا حدودی اجازه عبور نور به داخل خانه را بدهد.
  • پرده انتخابی شما نباید آنقدر سنگین باشد که نصب آن برایتان مشکل ساز شود.

چه نوع پرده‌هایی مناسب اتاق های کم نور هستند؟

اگر در خانه خود اتاقهای کم نور دارید، متریال پارچه پرده مهم ترین چیزی است که باید به هنگام انتخاب به آن توجه داشته باشید. پرده ای که شما برای این دسته از اتاقها انتخاب می کنید، نباید آنقدر ضخیم باشد که حتی اجازه ورود روزنه نوری به داخل اتاق را ندهد.بهتر است برای این دسته از اتاقها از پرده های توری استفاده کنید. این دسته از پرده ها اجازه می دهند تا هر میزان نوری که اتاق دریافت می کند، وارد فضا شود و از سویی دیگر، زیبایی فوق العاده ای را به محیط اتاق هدیه می دهد.

نکات مهم در استفاده پرده برای خانه

حال که اطلاعات مهمی در رابطه با پرده خانه را کسب کردید، در این بخش نکات مهمی را خدمت شما عرض می کنیم که باید به هنگام خرید و استفاده از این محصول برای خانه، مد نظر قرار دهید.

بررسی جنس پرده

مهمترین موضوعی که در روشنایی خانه نقش دارد، جنس پرده است. برای اتاقهای کم نور همانطور که اشاره شد، از پرده های توری، حریری و شیشه ای استفاده کنید و برای اتاقهایی که می خواهید کمی کم نورتر باشند، پرده هایی که متریال ضخیم تری دارند، خریداری کنید.

هارمونی رنگ پرده

مهمترین بخش دکوراسیون داخلی شما، رنگ آن است. پرده ای را خریداری کنید که با رنگ دکوراسیون داخلی شما همسو باشد. می توانید از فروشگاه ایده چاپ، بهترین پرده ای که با هارمونی رنگ خانه شما مطابقت دارد را خریداری کنید.

سبک دکوراسیون

پرده ای را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون شما یکی باشد. پرده اسپرت ظاهر جذابی با دکوراسیون کلاسیک ندارد!

ارتفاع پرده

ارتفاع پرده مهمترین بخش این محصول است. سعی کنید پرده ای را برای خود خریداری کنید که ارتفاع مناسبی داشته باشد. ارتفاع مناسب باعث تمیز ماندن انتهای پرده می شود و همین موضوع از هزینه های اضافی شستن آن جلوگیری می کند.جمع بندیهمان طور که در مطلب نیز به آن اشاره کردیم، خرید پرده ای که کاملا مناسب خانه ما باشد باید با توجه به انواع معیار ها و نکاتی صورت پذیرد تا پرده کاملا مطابق با دکوراسیون منزل شما باشد. با توجه به این نکات، می توانید بهترین محصول را برای خود خریداری کنید. شایان ذکر است که تمامی این نکات را باید در کنار سلیقه خود مد نظر قرار دهید. این که شما چه رنگ و طرحی از یک پرده می خواهید را باید هدف خود قرار داده و نکات اشاره شده در این مطلب را به آن نزدیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *