مجله

کاربردهای کوسن را بشناسید

کاربرد کوسن
کوسن ها از اصلی ترین اجزای دکوراسیون منزل محسوب میشن که علاوه بر جنبه راحتی که به مبل و تخت میدن، تو زیبا تر کردن ظاهر خونه هم نقش دارن البته طرح و جنس پارچه کوسن هم تاثیرات چشمگیری در زیبایی خانه ایجاد می کنه. کوسن ها مثل بالشت هستن با این تفاوت که جنبه تزئینی هم دارن یعنی قرار نیست که نقش تکیه گاه سر در هنگام خواب رو داشته باشن. شما با خریدن کوسن یا تغییر دادن پارچه کوسن های قبلی مبلمان و تختتون می تونید تغییرات شگرفی در محیط به وجود بیارین و نیازی نیست که برای تغییر دکوراسیون منزلتون میلیون میلیون پول خرج کنین. زیبایی ها و کاربردهای کوسن برای مبل و تخت برای همه ما روشنه اما اگر دنبال اطلاعات بیشتری درباره کوسن هستین، ادامه این مطلب رو برای شما آماده کرده ایم.

کوسن چیست؟

شاید خیلی از شما ندونین کوسن چیست و برای اولین باره که اسم این مدل بالشت رو شنیدین. کوسن در واقع یک نوع بالشته اما کاربرد اصلی اون برای خوابیدن و زیر سر گذاشته شدن نیست، بلکه روی مبل و تخت قرار می گیره تا نشستن روی مبل یا خوابیدن روی تخت رو راحت تر کنه و علاوه بر این مورد، باعث زیبایی فضای خونه هم بشه.کوسن مدل های مختلف در شکل های متفاوت داره که شما می تونید از این بالشت روی مبل و تخت خودتون استفاده کنین. یک مدل دیگه از کوسن ها هم هستن که برای تخت پذیرایی سنتی مناسبن و اگر شما هم می خواین اتاق یا گوشه ای خونتون رو به سبک سنتی و با استفاده از تخت چوبی سنتی دکوراسیون کنید، قرار دادن کوسن روی تخت یادتون نره!کوسن به شکل های لبه تیز، گرد، سوسیسی و … طراحی میشه و شما هر مدلی که دوست داشته باشین می تونین از فروشگاه ایده چاپ بخرین. کوسن با لبه های تیز، ساده تر از بقیه مدلهاست و از پارچه های ساده یا مخمل به شکل 4 گوش دوخته میشود.کوسن با لبه های پارچه ای مثل کوسن لبه تیز، لبه های تیزی نداره و گاهی هم لبه ها چین داده میشن تا شکل فانتزی و زیبایی به وجود بیاد. کوسن سوسیسی هم همونطور که از اسمش مشخصه، شبیه سوسیسه و ظاهر استوانه ای شکل داره. این مدل کوسن ها برای مبلمان سلطنتی بهترین انتخاب هستن و معمولا در دو طرف مبل استفاده میشن.یک مدل دیگه از کوسن ها هم شکل گرد دارن که برای مبل های فانتزی استفاده میشن. این مدل کوسن اگر با کوسن سوسیسی ترکیب بشه، ظاهر زیبایی در مبلمان به وجود میاره مخصوصا اگر پارچه قشنگی هم براشون انتخاب شده باشه. علاوه بر کوسن گرد، کوسن مکعبی هم داریم و اگر دنبال کوسن فانتزی و مدرن تر هستین، این مدل رو بهتون پیشنهاد می کنیم.

کاربردهای کوسن در طراحی خانه

گاهی نیازی نیست که تغییری در اتاق خواب یا سالن پذیرایی منزلتون بدین فقط کافیه که کوسن های موجود رو عوض کنین تا تغییرات شگرفی که تو محیط ایجاد میشه رو ببینین. کوسن ها مدل های زیادی دارن و رنگ بندی هاشون خیلی متنوعه! شما در طراحی دکوراسیون منزل خودتون می تونید کوسن هایی انتخاب کنین که با رنگ بندی مبل، پرده، فرش و بقیه وسایل خونه کاملا هارمونی داشته باشن و فضای خیلی شیکی رو به وجود بیارن.کوسن ها با داشتن رنگ های زیبا، برای ایجاد هارمون در خانه فوق العاده ان مثلا تو خونه هایی که رنگ مبلمان سفیده، خرید کوسن طرح دار به رنگ سیاه، رنگ بندی جذابی رو به وجود میاره و این تضاد رنگ باعث زیبا تر شدن خانه و جلوه بیشتر مبلمان میشه.از دیگر ویژگی های کوسن ها، رنگی رنگی بودن اونهاست یعنی تنوع رنگ کوسن ها انقدر زیاده که شما بتونید رنگ مورد علاقتون رو پیدا کنین این تنوع تو طرح بندی ها هم مشهوده و اگر سری به فروشگاه ایده چاپ بزنین، بهتر میتونید انواع طرح و رنگ های کوسن ها رو ببینین و سفارش بدین.

انواع کاربرد کوسن

انواع کاربرد کوسن برای تخت، مبل، صندلی و حتی برای فرشه یعنی کاربرد کوسن فقط محدود به استفاده در مبل نیست و شما می تونید مدل های بزرگ تر کوسن رو به شکل پشتی روی فرش هم استفاده کنین. از انواع کاربرد کوسن میتونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کمک به جذابیت بیشتر مبل ها از کاربردهای کوسن

از کاربردهای کوسن که هممون میدونیم، افزایش جذابیت مبل ها هست. شاید فکر کنین که مبل خونتون به اندازه کافی زیبا نیست یا روح نداره در حالی که حضور چند کوسن روی مبل ها با رنگ هماهنگ، باعث افزایش جلوه و زیبایی مبلمان خونتون میشه. پس از قدرت این اکسسوری برای افزایش زیبایی مبل هاتون غافل نشین!

پوشش دادن پشت کمر از کاربردهای کوسن

برای افرادی که کمر درد دارن و روی مبل نمیتونن راحت بشینن، خرید کوسن رو پیشنهاد می کنیم چون که کوسن می تونه پشت کمر رو پوشش بده مخصوصا خرید کوسن طرح دار به شکل مستطیل انتخاب بهتری هست.

لم دادن از کاربردهای کوسن

اگر عاشق لم دادن روی مبل هستین، احتمالا کوسن ها برای شما دوست داشتنی و جذاب باشن و راحت تر می تونید روی مبل لم بدین و تلویزیون تماشا کنین.

تغییر ظاهر تخت از کاربردهای کوسن

همونطور که گفتیم استفاده از کوسن فقط برای مبلمان نیست و شما می تونید برای تغییر ظاهر تخت خوابتون، از کوسن های مدل تختی استفاده کنین تا تخت زیباتری داشته باشین. اگر تخت به رنگ خاکستری یا شیری دارین، کوسن به رنگ سفید باعث جلوه بیشتر تختتون میشه یا اگر رنگ تختتون سفیده، کوسن به رنگ های مشکی، نقره ای، طلایی یا رنگ های فانتزی مثل بنفش و صورتی، میتونن رنگ بندی جذابی تو اتاق خواب شما به وجود بیارن.جمع بندیما تو این صفحه هدفمون این بود شما رو با کاربردهای کوسن و انواع مدل های این اکسسوری آشنا کنیم. اگر قصد خرید کوسن برای تخت یا مبلمان منزلتون دارین، پیشنهاد می کنیم از کوسن های فروشگاه ایده چاپ دیدن کنین که امکان خرید کوسن طرح دار و انواع کوسن های رنگی رنگی رو به صورت اینترنتی فراهم کرده تا شما خوش سلیقه های عزیز بتونین کوسن با طرح و رنگ مورد علاقتون رو از فروشگاه پیدا کنین و سفارش بدین. ممنون از اینکه ما رو تا انتهای مطلب همراهی کردین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *